חושבים על קניית בית בקפריסין ?

//חושבים על קניית בית בקפריסין ?

חושבים על קניית בית בקפריסין ?

מדריך לרכישת נכס בקפריסין
חושבים על קניית בית בקפריסין ?
לפני שנתחיל להסביר על קפריסין ועל רכישת נכס בקפריסין , צריך לעשות הבחנה חשובה. מאז הפלישה הטורקית במטרה לכבוש את צפון קפריסין בשנת 1974, קפריסין מחולקת לשניים.
יש את קפריסין היוונית (בדרום האי) שהיא חלק מהאיחוד האירופי ויש קפריסין הטורקית (בצפון האי) שהיא אינה חלק מהאיחוד האירופי – היא אינה מוכרת רשמית על ידי האו”ם.
רכישת נכס בצפון קפריסין, יכולה להוביל ולגרור בעיות משפטיות אפשריות ולכן המאמרים אשר מופיעים באתר, והנכסים המשווקים על ידינו, מתייחסים אך ורק לנכסים בקפריסין היוונית (הדרומית).
אז איך מתחילים..?
אם החלטתם לקנות בקפריסין, עשיתם צעד נבון והגיוני ועליכם לשאול את עצמכם כמה שאלות פשוטות:
מה מטרת קניית הנכס שאתם קונים ?
האם זה בית נופש, נכס להשקעה , או בית מגורים ?
מה  התקציב שלכם?  המיקום שאתם רוצים לרכוש בו את הנכס?  איזה סוג נכס אתם מעוניינים לרכוש ? האם זו דירה ? בית? בניין ? מגרש ?
אם יש לכם תשובות לשאלות הללו , אתם מוזמנים לעיין בפרטים הבאים…
איפה בקפריסין כדאי לי לקנות נכס ?
ישנם מקומות עם נוף מרהיב, כפרים מקסימים, קילומטרים של חופים יפים ונקיים ויש מקומות רבים, שהם כפרים קטנים והיסטוריים שמציעים חוויות שונות לחלוטין.
אחד המקומות הפופולריים ביותר לרכישת נכס הוא פאפוס, שנמצא בדרום מערב קפריסין ובכפרים הסובבים אותה . פאפוס הוא מקום עם המון משמעות היסטורית ותרבות קפריסאית.
יש בה חופי ים מרהיבים,  מגוון רחב של אפשרויות לינה כמו בתי מלון ודירות נופש, מסעדות, מתקני נופש ופנאי ואחד הדברים החשובים בפאפוס הוא השדה התעופה .
בפאפוס יש את אזור קאטו ההולך ומתפתח במהירות ואשר נמצא במרכז פאפוס , בעוד קורל ביי הוא קצת יותר מחוץ לעיר, אבל עדיין תוסס מאוד עם שפע של טברנות וחוף ים כחול ומרהיב.
יש גם את טאלה ו פאיה ,  אשר שוכנים בתוך הגבעות, ומציעים נופים מדהימים. במקומות אלה ישנה הקלה מן החום בימים החמים שבאמצע הקיץ .
אם אתם מחפשים נכס באזורים פחות מתוירים , אבל גם עם מקומות בילוי ,מסעדות טובות , טברנות ועוד, ניתן למצוא נכסים בכפרים שממזרח פאפוס כגון קוניה ו אנאברגוס .
ואם אין לכם בעיה לנסוע קצת , ואתם רוצים להשקיע ולקנות בעייריה ציורית, אז כדאי לשקול לקנות נכס בפוליס. יש לה נמל יפה , מים צלולים ,שמורת טבע מוגנת על החוף הצפון מערבי של פאפוס ועוד..
בצד השני של האי לרנקה , תוכלו למצוא את נמל התעופה הבינלאומי של קפריסין. יש שם בתי מלון עם חופי ים מרהיבים , מרכזי קניות יוקרתיים ומגוון גדול של אפשרויות נופש ואירוח.
בשנים האחרונות הושלמו הרבה פרויקטים יוקרתיים לאורך חזיתותיו ורחובותיו.
אם אתם מחפשים לקנות נכס למגורים או להשקעה במקום שהוא ההפך מעיר תיירות תוססת , נסה לחפש נכסים בפרווליה, אשר ריקה מכל מלונות גדולים ומלאה באופי קפריסאי אותנטי ועם כל זאת עדיין ידידותית לתיירים.
בין נהר לרנקה לבין פאפוס בחוף הדרומי של קפריסין נמצאת לימסול, עיירה היסטורית ושיש בה את הנמל הראשי של האי .
לימסול מפורסמת מאוד בפסטיבל קרנבל היין שלה ובשאר קרנבלים שנתיים מסורתיים ויש בה מרינה חדשה גדולה, מבחר נרחב של מסעדות, ברים, חנויות, ובנייה חדשה יוקרתית ומפוארות לאורך כל החופים שלה.
כדי להרגיש יותר את אוירת “הכפר” ועדיין להיות קרוב ללימסול , ניתן לחפש נכסים גם ב ארימי, קולוסי ו אפיסקופי, ששוכנים רק 10 דקות נסיעה מחוץ לימסול.
ואם אתה רוצה הזדמנות לשחק גולף , אפשר לשקול את פיסורי שהיא מאוד שלווה ושנמצאת בצד של פאפוס קרוב מאוד לאתר הנופש המפורסם של אפרודיטה הילס ויש בה נופים מרהיבים של הים.
רכישת נכס ב פמגוסטה יכולה לעורר מחלוקת ולמשוך ביקורות מעורבות בגלל קרבתה לגבול הצפוני בשליטה הטורקית. עם זאת, אם אתם כן בוחרים לקנות נכס בפמגוסטה,  עדיף לקנות בצד של העיר באיה נאפה ואפשר למצוא שם נכסים זולים מאוד .
אם אתה מעוניין לקנות נכס במקום שונה לגמרי,כדי לכם לנסות ולחפש נכסים ב טרודוס. במהלך הקיץ, אפשר לטייל בכפרים הסמוכים  לאוואראס, פלאשורי ו פלאטאניסטאסה, אשר מלאים ברחובות ציוריים, מטעים וכרמים. בין ינואר למרץ אפשר להנות מהשלג ולגלוש על הר האולימפוס.
ההמשך במאמר הבא ..

Accessibility Toolbar